Ingrid Zoodsma

Ik ben geboren en getogen in Friesland en kwam via Groningen, waar ik in 1987 afstudeerde als logopedist, in Leeuwarden terecht. Meteen na mijn opleiding kon ik doen waar ik blij van word: werken in mijn eigen logopediepraktijk.
Vanaf het begin werkte ik veel met kinderen. En nog steeds ligt daar mijn hart. De openheid, nieuwsgierigheid en sprankelende energie van jonge kinderen maken mijn werk elke dag bijzonder. Het is prachtig om te zien hoe een kind groeit in spraak, taal, communicatie en zelfvertrouwen.
In de loop der jaren heb ik veel ervaring opgedaan met kinderen én volwassenen. Ik werkte onder andere in het speciaal basisonderwijs en op kinderdagcentra voor kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Inmiddels richt ik me vooral weer op jonge kinderen met communicatie-, spraak- en taalproblemen.
Ik blijf mezelf graag ontwikkelen en volgde door de jaren heen veel bij- en nascholing. Onder andere op het gebied van moeilijk verstaanbare spraak, TOS, woordenschat, stotteren, broddelen, mondmotoriek/OMFT en ouderbegeleiding. Ook volgde ik een opleiding psychologie.
In mijn werk vind ik samenwerking met ouders heel belangrijk. Jullie kennen je kind het best. Samen kijken we wat er nodig is en welke stappen haalbaar zijn. Mijn kennis en ervaring combineer ik graag met jullie vragen en observaties, zodat jullie kind zich vrijer kan uiten, meer plezier krijgt in communiceren en met vertrouwen kan groeien.
Op maandag, dinsdagochtend en woensdag werk ik op de Rengerslaan. Iedere donderdag ben ik met veel plezier in Camminghaburen.